Epic Games prezentuje Star Wars na Unreal Engine z Nvidia RTX

Wygląda na to, że ray tracing, wprowadzany do gier za sprawą technologii Nvidia RTX, jest zwiastunem zupełnie nowej jakości i realizmu oprawy graficznej w grach. Najpierw zdumiewające demo technologiczne Metro Exodus, a teraz prezentacja możliwości silnika Unreal Engine, udostępniona przez Epic Games, utwierdza nas w tym przekonaniu.
Krótki demo technologiczne opublikowane przez Epic Games w trakcie konferencji State of Unreal, odbywającej się w ramach Games Developer Conference 2018, pokazuje możliwości silnika Unreal Engine oraz technologii Nvidia RTX. Materiał wideo osadzony jest w uniwersum Gwiezdnych Wojen, co czyni go jeszcze ciekawszym.

Nvidia RTX – co to jest?

Nvidia RTX to technologia raytracingu, która pozwala uzyskać niesamowitą, wręcz kinową jakość renderingu w czasie rzeczywistym w grach. Technika raytracingu jest od lat stosowana w branży filmowej do tworzenia renderowanych, realistycznych światów w filmach. Jednak do tej pory była ona zbyt wymagająca obliczeniowo, by można było ją stosować w grach, wymagających zwykle wysokiej płynności oraz szybkiej reakcji na sygnały sterowania. Technika Nvidia RTX pokonuje te ograniczenia.
Nvidia RTX to skalowalna technika raytracingu działająca na kartach graficznych opartych na architekturze Nvidia Volta. Nvidia ściśle współpracowała z firmą Microsoft, aby umożliwić pełną obsługę techniki RTX w aplikacjach wykorzystujących nowy interfejs API DirectX Raytracing (DXR) tej firmy.

Raytracing jest od dawna uważany za technikę, która nieporównywalnie lepiej odwzorowuje oświetlenie, odbicia oraz cienie, zapewniając poziom realizmu znacznie wykraczający poza to, co można osiągnąć przy użyciu tradycyjnych technik renderowania. Raytracing w czasie rzeczywistym zastępuje większość technik obliczeniowych, które odtwarzają zachowanie światła w czasie rzeczywistym w ramach tradycyjnego potoku renderowania, pozwalając uzyskać obrazy, które bardziej przypominają rzeczywistość.
Z Nvidią w zakresie rozwijania technologii RTX współpracują już teraz firmy 4A Games, Epic, Remedy Entertainment i Unity.