Cybersmile i ESL przeciwko toksycznym zachowaniom w świecie gier i technologii

ESL, które jest częścią międzynarodowej grupy MTG, to największa na świecie firma zajmująca się e-sportem, odpowiedzialna za organizację największych turniejów dla graczy. Co roku, setki profesjonalnych drużyn e-sportowych rywalizuje na całym świecie o cenne nagrody, a ESL jest największym dostawcą e-sportowych treści na najważniejszych platformach transmisji online, takich jak: Twitch, Yahoo!, Azubu i Hitbox. Miliony graczy oglądają wydarzenia organizowane przez ESL, jak chociażby Intel Extreme Masters Katowice 2016, które osobiście odwiedziło ponad 113 000 osób, a 34 miliony unikalnych użytkowników oglądało rozgrywki w Internecie.

Od początku 2015 roku Cybersmile ciężko pracuje nad problemem toksycznych zachowań występujących w środowisku graczy, współpracując z najważniejszymi firmami z branży technologicznej, jak Intel i Twitter. Wsparcie ESL pozwoli Cybersmile dotrzeć do jeszcze większej liczby osób dotkniętych cyberprzemocą i promować pozytywne gamingowe wzorce. Cybersmile planuje mocniejsze zaznaczenie swojej obecności na imprezach organizowanych przez ESL na całym świecie.
„Wszyscy w ESL cieszymy się na myśl o rozpoczęciu współpracy z Cybersmile. Chęć pomocy graczom narażonym na cyberprzemoc doskonale pasuje do naszego zaangażowania w walkę z toksycznymi zrachowaniami w gamingu i e-sporcie. Przed nami ekscytujące czasy” – powiedział Craig Levine, CEO ESL America.
„Zostanie oficjalnym charytatywnym partnerem ESL idealnie pasuje do Cybersmile. Tak duże zaangażowanie w świat gamingu będzie miało ogromny wpływ na wypełnianie naszej misji w tak zróżnicowanym, globalnym środowisku” – powiedział Dan Reisbeck, współzałożyciel Fundacji Cybersmile.
E-sport nieustannie zyskuje na popularności, natomiast  problem cyberprzemocy nadal jest aktualny i stanowi wyzwanie dla branży i samych graczy. Mowa nienawiści, rasizm, seksizm i homofobia to przykłady toksycznych zachowań, które nie są akceptowalne w gamingu. Współpraca ESL i Cybersmile ma jasne przesłanie – każdy może być graczem!
 
 

Źródło: ESL