World of Warcraft free-to-play? Blizzard nie mówi „Nie”
Do tej pory Blizzard w temacie przejścia na model free-to-play WoW-a oświadczał stanowcze: NIE. W Kolonii, podczas Gamescomu, najwyraźniej jednak humor dopisywał głównemu projektanowi gry, Tomowi Chitonowi, który w wywiadzie udzielonym dla serwisu Polygon zadeklarował, że Blizzard powoli dojrzewa do decyzji, by z modelu F2P skorzystać w przypadku gry World of Warcraft, za którą obecnie gracze płacą 15 dol./mies. Promyk nadziei kryje się w poniższym oświadczeniu.
Dla Blizzarda wydaje się rozsądne by w pewnym momencie skorzystać z modelu free-to-play. Taka zmiana niesie jednak ze sobą wiele ryzyk. Często słyszy się historie innych deweloperów, którzy przeszli na F2P, i dzięki temu dwukrotnie zwiększyli ilość graczy, ale nie zawsze się tak zdarza i brakuje pewności, jak długo ten stan może się utrzymać. Ciężko jest nam ocenić, jaki będzie czas pomiędzy początkiem gry nowych graczy, a momentem ich znudzenia się zabawą.
Reasumując – dla Blizzarda niewygodne wydaje się, że przejście na model F2P może spowodować poważne wahania w liczbie graczy. Jest to o tyle skomplikowana sprawa, że początkowe wielokrotne ich zwiększenie, pociągnie za sobą potężne koszty związane z utrzymaniem i modernizacją obecnych serwerów. Tylko czy ta inwestycja przyniosłaby korzyści w przyszłości? Na to pytanie ciężko jest odpowiedzieć.
Osobiście nie liczyłbym, że World of Warcraft stanie się tytułem F2P w najbliższej przyszłości – i mam tu na myśli okres co najmniej 5-8 lat. Bardziej stawiałbym na powstanie nowej gry od Blizzarda, który gwoli eksperymentu stawiałaby na rozgrywkę w trybie F2P. Na ten moment zniesienie abonamentu z WoW-a oznaczałoby – pisząc oględnie – zrobienie rosołu z kury, która znosi złote jaja.
źródło: polygon