Wideo: Mario na silniku Unreal Engine 4

Gry budowane są przy użyciu czegoś, co nazywa się silnikiem gry. To nic innego jak zestaw dobrze przygotowanych narzędzi programowych, które przeznaczone są do generowania świata gry – od renderowania grafiki, po fizykę, aż do sztucznej inteligencji. Jednym z takich silników jest dobrze już wszystkim znany Unreal Engine, stworzony przez Epic Game – firmę odpowiedzialną m.in. za serię Unreal Tournament.
To obecnie jeden z najbardziej rozpowszechnionych silników na świecie, wykorzystywany we wszelakich grach, od przygodówek do strzelanin. Jedną z serii w całości budowanej na silniku Unreal Engine było Gears of War – najnowsza opierała się już na silniku UE4. Co ciekawe, silnik gry ma się dobrze i w dalszym ciągu zapowiadane są gry z jego udziałem – Street Fighter V i Kingdom Hearts III. Dlaczego firmy decydują się korzystać z gotowego narzędzia? Ponieważ jest to zwyczajnie tańsze. Nie muszą rozbudowywać własnego, a często bardzo kosztownego silnika, który mógłby być wykorzystany dosłownie raz, a w porywach kilka razy.
Są jednak firmy, takie jak Nintendo, które nie korzystają z „obcych” silników do budowy własnych gier. Skupiają się na rozwoju własnego oprogramowania. Jeżeli kiedykolwiek zastanawialiście się jak wyglądałby najpopularniejszy na świecie hydraulik oparty na zewnętrznym silniku UE4, to poniższe wideo pomoże wam znaleźć odpowiedź na to, czy byłoby warto. Jak dla mnie nie. Dlaczego? Brak tej trudnej do określenia magii – po prostu nie ma w tym ręki Nintendo.

Źródło: mashable.com