Tesla podobno chce stworzyć własny serwis strumieniujący muzykę

Wygląda na to, że Tesla – producent elektrycznych samochodów – chciałby poszerzyć swoją działalność o… strumieniowanie muzyki. Źródła zajmujące się tą branżą przekazały serwisowi Recode informację o tym, że firma przeprowadziła rozmowy ze wszystkimi ważnymi wytwórniami muzycznymi w celu stworzenia własnej usługi pozwalającej na strumieniowanie muzyki, która byłaby dostępna w jej pojazdach.
Chociaż źródła przyznają, że nie są w pełni zapoznane ze sprawą, wydaje się, że Tesla jest zainteresowana stworzeniem wielopoziomowej platformy oferującej spersonalizowane radio internetowe, podobnie jak Pandora, która nie jest dostępna w Polsce.TeslaWarto jednak zadać bardzo ważne pytanie: dlaczego Tesla próbowałaby stworzyć własną usługę, skoro prawdopodobnie łatwiej byłoby rozpocząć współpracę z firmą, która już posiada taki serwis? Idealnym przykładem jest Spotify czy Apple Music. Być może podpisanie własnych kontraktów z wytwórniami muzycznymi wiązałoby się z niższymi kosztami niż korzystanie z platformy innego przedsiębiorstwa. Kto wie?
Recode zauważa, że Tesla już współpracuje ze Spotify, które posiada już ponad 140 milionów aktywnych użytkowników. Z tej usługi można jednak korzystać w samochodach przedsiębiorstwa sprzedawanych tylko poza granicami Stanów Zjednoczonych.

Źródło:Recode