Sztuka w przestrzeni wirtualnej – co nas interesuje?

Na ciekawe badania polskiego Internetu zdecydował się portal Gemius.pl. Tym razem „pod lupą” wylądowała jednak szeroko rozumiana kultura, a ekipa serwisu przeanalizowała strony z podkategoriami „filmy, seriale, kino”, „muzyka”, „kultura i literatura” oraz „fotografia i grafika”. Pod względem popularności wygrały jednak strony powiązane ze srebrnym ekranem.

To właśnie filmy i seriale zdaję się bowiem szczególnie przyciągać polskich internautów. Witryny z tej podkategorii tylko w styczniu 2013 roku odwiedziło blisko 12,5 miliona osób, czyli ponad 64 procent rodzimych użytkowników Sieci. Nieco mniej, bo niecałe 10 milionów, zdecydowało się zaś na strony poświęcone muzyce. Zdecydowanie najniższym powodzeniem cieszyły się za to strony związane z kulturą i literaturą (24%) i z „fotografią i grafiką” (prawie 10%).

Z analizy wynika również, że kultura w Internecie większą popularnością cieszy się wśród kobiet niż mężczyzn. Przewaga płci pięknej była widoczna na portalach traktujących o literaturze (60%), kinie (53%), muzyce (52%) i fotografii/grafice (52%).

Co ciekawe, ponad połowa osób na stronach z omawianych podkategorii to ludzie młodzi – w wieku 15-34 lat. Jest ich bowiem prawie 2,5 raza więcej niż osób powyżej 45 roku życia.

Na dobre podsumowanie zdecydował się Andrzej Garapicha, prezes Polskich Badań Internetu – „Dzisiejszy Internet to nie tylko płytkie treści popkulturowe jak występy Justina Bibera i Doroty Rabczewskiej, ale także dostęp do kultury pisanej przez duże K. Internet staje się sposobem dotarcia do ambitnych treści, które dotychczas były zarezerwowane dla koneserów teatru i entuzjastów koncertów symfonicznych. Tymczasem okazuje się, że więcej ludzi ogląda w Sieci przedstawienia operowe niż uczestniczy w nich ma żywo”.

Źródło: Gemius.pl,