Spotify ma już ponad 140 milionów aktywnych użytkowników

W czwartek Spotify ogłosiło, że ma już więcej niż 140 milionów miesięcznych aktywnych użytkowników na świecie. Przypomnijmy, że w marcu firma poinformowała o tym, że 50 milionów użytkowników jej muzycznej aplikacji korzysta z płatnej subskrypcji, a więc śmiało można wydedukować, że prawdopodobnie 90 milionów osób używa tego oprogramowania za darmo.
Co więcej, z dokumentów opublikowanych przez Spotify wynika, że w 2016 roku przedsiębiorstwo wypracowało przychód o wysokości 3,3 miliarda dolarów. Choć na pierwszy rzut oka może się to wydawać imponujące, należy wziąć pod uwagę fakt, że „koszty uzyskania przychodów” firmy wynosiły aż 2,75 miliarda dolarów. Oznacza to, że jej zysk brutto wynosi nieco więcej niż 500 milionów dolarów.SpotifyW przypadku Spotify „koszt uzyskania przychodów” odnosi się do wynagrodzeń, które firma musi wypłacić właścicielom praw autorskich do danych utworów muzycznych w zamian za korzystanie z ich pracy. Wystarczy odjąć od tego koszty prac rozwojowych, a także te związane ze sprzedażą, marketingiem i inne ogólne koszty administracyjne, aby na czysto przedsiębiorstwu pozostało… 389 milionów dolarów operacyjnej straty.
Nieco pozytywniejsza jest informacja o tym, że przychód z reklam zwiększył się rokiem 2015 a 2016 o ponad 50 procent.
Mimo wszystko warto pamiętać, że Spotify jest najpopularniejszą płatną i bezpłatną usługą strumieniowania muzyki na świecie. Najlepiej świadczy o tym fakt, że drugie na tej liście Apple Music posiada zaledwie 27 milionów abonentów.

Źródło:Spotify