Społeczna kampania programuj.gov.pl ma pomóc twórcom gier znaleźć pracowników

Społeczna kampania programuj.gov.pl została zainicjowana wspólnie przez Ministerstwo Nauki, Rozwoju i Cyfryzacji oraz Warszawską Szkołę Filmową. Jej celem jest uświadomienie młodych ludzi, że programowanie i tworzenie gier jest znacznie ciekawsze niż granie, oraz że w tej branży można liczyć na wysokie zarobki. Pozycja Polski na światowym rynku gier rośnie z roku na rok. Co ważne, nie tylko w dziedzinie tradycyjnych gier komputerowych, ale także tych tworzonych z myślą o urządzeniach mobilnych. Gry nie tylko dostarczają rozrywkę, ale także pomagają w nauce czy rozwijaniu pasji.

Według szacunków holenderskiej agencji badawczej Newzoo, rynek gier w Polsce był w 2016 roku warty 439 milionów dolarów, czyli około 1,75 miliarda złotych. Zarobki w tej branży w naszym kraju, w zależności od doświadczenia pracownika, lokalizacji i wielkości studia, wahają się od kilku do kilkunastu tysięcy złotych miesięcznie. Jednak mimo wysokich zarobków, brakuje specjalistów.

„Mamy nadzieję, że dzięki społecznym kampaniom takim jak uruchomiona niedawno programuj.gov.pl, młodzi ludzie będą chętniej rozwijali się zawodowo w kierunku programowania – w szczególności ze specjalizacją w grach. Dzięki temu znalezienie pracownika, który nie tylko programuje, ale także pasjonuje się grami – i do tego w naszym przypadku mieszka we Wrocławiu – może stać się jeszcze łatwiejsze. Zapewniamy, że tworzenie gier jest jeszcze przyjemniejsze niż samo granie” – mówi Damian Fijałkowski, współzałożyciel studia T-Bull S.A.

Oficjalną stroną akcji jest strona programuj.gov.pl.

Źródło: inf. prasowa