Smartwatche negatywnie wpływają na eksport szwajcarskich zegarków

Wygląda na to, że obecność smartwatchy na rynku negatywnie wpłynęła na sprzedaż zegarków tradycyjnych. W trzecim kwartale, sprzedaż szwajcarskich zegarków spadła o 8,5 %, po tym jak w lipcu obniżyła się o 10 procent, a we wrześniu o kolejne 9,9 procenta – podaje szwajcarskie biuro celne.
W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy tego roku, eksport spadł o 2 procent, do 15, 8 miliardów franków szwajcarskich (około 61,8 miliardów złotych) – zgodnie z Federacją Szwajcarskiego Przemysłu Zegarmistrzowskiego. Hongkong i Chiny w zeszłym roku stanowiły jedną czwartą eksportu zegarków szwajcarskich. Eksport do USA – drugiego co do wielkości rynków, spadł o 18 procent we wrześniu.
Eksport szwajcarskich zegarków
Nawet Apple nie przewidziało, że do takich strat dojdzie tak szybko. Dział, który został nimi najbardziej dotknięty dotyczy zegarków, których cena wynosi od 200 do 500 dolarów (750 do 1900 złotych). Smartwatche zazwyczaj mieszczą się w takim zakresie kosztów.
Istnieje możliwość, że telefony komórkowe również przyczyniły się do spadku popytu na tradycyjne zegarki. Kto widział smartfon bez wbudowanego zegarka – ręka w górę. To oraz rosnąca popularność smartwatchy powoduje, że zwykłe zegarki nie są tak potrzebne jak wcześniej. Obecnie, analitycy mają problemy z przewidzeniem, czy taki stan jest tylko tymczasowy, czy też sytuacja może się pogorszyć.

Źródło: Bloomberg