Samsung na prowadzeniu
Samsung i Apple prowadzą nieustanną walkę o dominację na rynku smartfonów. Agresywne kampanie reklamowe i batalie sądowe, a przede wszystkim szeroka oferta słuchawek, dały południowokoreańskiemu gigantowi zwycięstwo.
International Data Corporation (IDC) donosi, że w 2012 roku sprzedano ogółem około 545,2 miliona smartfonów. 215,8 miliona z nich, czyli nieco ponad 30%, sygnowanych było logiem Samsunga. Udziały południowokoreańskiego producenta smartfonów wzrosły zatem o 11% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Drugie miejsce z 19% zajął Apple, a trzecie Nokia z 5%.
Najbardziej owocnym okresem minionego roku dla producentów smartfonów był oczywiście czwarty kwartał. Łącznie sprzedano około 219,4 miliona urządzeń. Co ciekawe, liczba ta nie stanowi nawet połowy wszystkich sprzedanych w tym czasie telefonów.
Liczba sprzedanych smartfonów w Q42012:
Samsung: 63,7 mln
Apple: 47,8 mln
Nokia: 15,9 mln
Huawei: 10,8 mln
Sony: 9,8 mln
ZTE: 9,3 mln
Wszystko wskazuje na to, że w tym roku jeszcze więcej będzie się działo na rynku smartfonów. Walka pomiędzy Samsungiem i Apple staje się coraz bardziej zażarta. Rynek smartfonów nadal jednak prężnie się rozwija i trudno powiedzieć, kto będzie górą, kiedy rok 2013 dobiegnie końca.
Źródła: Techradar, Slashgear