Program Disneya oteksturuje na żywo rysunek na modelu 3D

Disney Research stworzył aplikację na systemu Android oraz iOS, która sprawi, że za pomocą aparatu będziemy mogli ożywić rysunki narysowane na kartce. Aplikacja na podstawie rysunku będzie w stanie dokładnie nanieść kolorowe piksele trójwymiarowy model, który dzięki będzie posiadał tekstury zaczerpnięte wprost z naszego rysunku. Oczywiście nie znajdziemy tutaj żadnego cudu – modele 3D przygotowane będą wcześniej, a więc aplikacja będzie współpracowała tylko ze znanymi sobie obrazkami. Takie obrazki zapewnia zeszyt z kolorowankami dla dzieci stworzony specjalnie na potrzeby tej aplikacji.
Dzieci, które dostaną dany szkicownik będą mogły dowolnie pokolorować postaci w nim umieszczone. Aplikacja rozpozna jaki rysunek jest właśnie widziany poprzez aparat, a następnie wczyta jego trójwymiarowy model. Nowością jednak jest to, że program „ubierze” postać tak, jak została pokolorowana na rysunku. Odpowiednie kolory zostaną także wygenerowane w miejscach, które nie są widoczne na ilustracji (gdy postać widziana jest od przodu, wygląd jej tyłu pozostaje nieznany). I chodź to rozwiązanie nie działa jeszcze idealnie, to z pewnością może dostarczyć sporo zabawy.
Trójwymiarowy model będzie także reagował na otoczenia rejestrowane przez aparat. Będzie to działało podobnie, jak wszystkie inne aplikacje do rozszerzonej rzeczywistości. Na filmie przedstawionym przez Disney zobaczymy na przykład model słonia, który porusza się zgodnie w zależności od ruchów kartki, na której stoi. Całość wygląda naprawdę bardzo dobrze.

Jak na razie aplikacja przechodzi testy wśród niewielkiej grupy odbiorców. Wielu z nich stwierdziło, że aplikacja zachęciła ich do częstszego rysowania, a prawie wszyscy odpowiedzieli, że z chęcią będą używać tego programu, gdy już ukaże się on dla wszystkich. Niestety nie wiemy kiedy dokładnie odbędzie się premiera tego programu, jednak możemy spodziewać się, że już niedługo, jako że prace nad nią wyglądają na bardzo zaawansowane.

Źródło: Disney Research