Prawnicy z Seattle szykują pozew przeciwko Apple za „Error 53”

Amerykańskie biuro adwokackie PCVA z Seattle rozpoczęło poszukiwanie klientów Apple, którzy zostali poszkodowani w wyniku wystąpienia na ich urządzeniach tzw. błędu „Error 53”. Jest to znany komunikat związany z wymianą podzespołów odpowiadających za technologię Touch ID. Zdaniem PCVA, stworzenie takiego błędu, a także wszystkie jego konsekwencje to celowe działanie Apple, które ma na celu zmuszenie klientów do korzystania tylko z droższych napraw w oficjalnym serwisie.
„Error 53” to błąd, który pojawia się w momencie wymiany podzespołów związanych z Touch ID na nieoficjalne zamienniki. Po dokonaniu takiej naprawy iPhone sprawdza, czy każda z części jest oryginalna. Jeśli nie wszystkie części przejdą pomyślnie taki test, oczom użytkownika ukaże się właśnie „Error 53”, a telefon zablokuje możliwość jego użytkowania. Inną konsekwencją związaną z wystąpieniem tego komunikatu jest… utrata wszystkich informacji, które były zapisane na telefonie, a także wymazanie kopii zapasowej z iCloud (bez jakiejkolwiek możliwości jej odzyskania). Trzeba przyznać, że konsekwencje są zatem potężne. Sytuację dobrze opisuje właściciel jednego z nieoficjalnych serwisów zajmujących się naprawami sprzętu Apple (język angielski):

Błąd ten wysteruje na urządzeniach iPhone 6 oraz iPhone 6 Plus, które zostały zaktualizowane do systemu iOS 9. Oznacza to, że osoby, które już wcześniej wymieniły niektóre części w swoim telefonie, zobaczyły Error 53 dopiero po dokonaniu aktualizacji, a nie po samej wymianie. Oczywiście problem występuje także na nowszych iPhone’ach – 6s oraz 6s Plus.
Zdaniem kancelarii PCVA, takie działanie Apple jest całkowicie niezgodne z prawem, a firma powinna wypłacić spore odszkodowania swoim klientom, którzy stracili wszelkie swoje pliki. Jak zauważają prawnicy, działanie firmy z Cupertino ma na celu zmuszenie klientów do skorzystania z oficjalnego serwisu Apple, który często pobiera prawie dwukrotnie wyższe opłaty za naprawy, niż nieoficjalne serwisy (przykładowo, Apple pobiera 129 dolarów za wymianę ekranu, podczas gdy można wymienić go nawet za 50 dolarów).
Kancelaria PCVA szuka zatem osoby, które doświadczyły sporego rozczarowania widząc na ekranie swojego urządzenie Error 53. Osoby te będą mogły złożyć grupowy pozew przeciw Apple, co niewątpliwie może wpędzić firmę w spore tarapaty. Działanie Apple wydaje się mocno niezrozumiałe, a za karanie użytkownika (bez ostrzeżenia) usunięciem wszelkich jego danych zasługuję na potępienie.

Źródło: PhoneArena