Nowy zestaw VR od Razera i Sensics o rozdzielczości 2160×1200 pikseli

HDK 2 został wyposażony w specjalnie zaprojektowane soczewki, mające gwarantować doskonałej jakości czyste obrazy, oraz w podwójny wyświetlacz OLED o rozdzielczości 2160×1200 pikseli z odświeżaniem 90 Hz. Zestaw zawiera także unikalną technologię IQE (Image Quality Enhancer) w celu zredukowania efektu screen door, który sprawia, że obraz wydaje się być pokryty moskitierą. HDK 2 jest zdolny do wyświetlania obrazów VR w 90 klatkach na sekundę, dlatego zestaw może być śmiało porównywany z najlepszymi zestawami wirtualnej rzeczywistości dostępnymi teraz na rynku.
W przeciwieństwie do innych zestawów, HDK 2 będzie dostępne w cenie 399 dolarów, a na półkach sklepowych pojawi się w lipcu. HDK 1.4 nadal kosztować będzie 299 dolarów.
“HDK 2 pozwoli nam sprostać potrzebom fanów wirtualnej rzeczywistości i dostarczyć twórcom niedrogi, otwarty na oprogramowanie sprzęt do tworzenia”, powiedział Christopher Mitchel, przewodniczący OSVR z ramienia firmy Razer.
“Stawiamy sobie za cel demokratyzację wirtualnej rzeczywistości poprzez oferowanie otwartych, tanich, wydajnych rozwiązań wraz z nieomal uniwersalnym sprzętem oraz zachowaniem kompatybilności z wieloma silnikami”, powiedział Yuval Boger, CEO Sensics i współtwórca OSVR.
Zawartość dostępna podczas demonstracji zawiera:

  • RedOut stworzony przez 34BigThings
    • RedOut to najszybsza gra wyścigowa. Pędź poprzez zachwycające krajobrazy post-apokaliptycznej ziemi z zawrotną prędkością!
  • Theme Park Studio stworzony przez Pantera Entertainment
    • Theme Park Studio to zestaw narzędzi, pozwalający graczom na zaprojektowanie, zbudowanie i doświadczanie atrakcji we własnym parku rozrywki.
  • The Hum: Abductions stworzony przez Totwise Studios
    • The Hum: Abductions to horror z perspektywy pierwszej osoby zainspirowany przez miejskie legendy o uprowadzeniach przez obcych, z mocną historią, realistyczną grafiką oraz wsparciem VR.
  • Infinite stworzony przez Project Gateway VR Studios GmbH
    • Infinite to gra polegająca na eksploracji, mająca ukazać się w 5 epizodach. Historia skupiać się będzie na Riley, która szuka drogi do domu po rozbiciu się na obcej planecie.
  • A-10 stworzony przez Futuretown Inc
    • A-10 VR to spojrzenie z perspektywy wirtualnej rzeczywistości na klasyczne strzelanki science-fiction. Podszlifujcie swoje umiejętności władania bronią w trzech trybach tej kosmicznej strzelaniny.

Oba zestawy HDK wspierają szeroką gamę technologii, wliczając w to SteamVR i inne. Reszta pomysłów zostanie wyjawiona wkrótce.

Tabela porównawcza:

HDK 2

Oculus Rift

HTC Vive

Wyświetlacz

OLED

OLED

OLED

Rozdzielczość

2160×1200

2160×1200

2160×1200

Odświeżanie

90 Hz

90 Hz

90 Hz

Platforma

OSVR

Oculus Home

SteamVR

Pole widzenia

110 stopni

110 stopni

110 stopni

Śledzony obszar

8 x 9 stóp

5 x 11 stóp

15 x 15 stóp

Wbudowane audio

Nie

Tak

Nie

Wbudowany mikrofon

Nie

Tak

Nie

Kontroler

Każdy kompatybilny z OSVR, każdy kontroler z PC

Oculus Touch, kontroler Xbox One lub każdy kontroler z PC

Kontrolery Lighthouse lub każdy kontroler z PC

Czujniki

Akcelerometr, żyroskop, magnetometer, śledzenie pozycji w 360 stopniach

Akcelerometr, żyroskop, magnetometer, śledzenie pozycji w 360 stopniach

Akcelerometr, żyroskop, czujnik laserowy, przednia kamera

Łączność

HDMI, USB 2.0, USB 3.0

HDMI, USB 2.0, USB 3.0

HDMI, USB 2.0, USB 3.0

Zalecane wymagania

NVIDIA GeForce GTX 970 /Radeon R9 280 lub lepsza

Intel Core i5-4590 lub lepszy

8GB+ of RAM

Wyjście HDMI kompatybilne z HDMI 1.3

2 x USB 2.0 port

NVIDIA GeForce GTX 970 / AMD 290 lub lepsza

Intel i5-4590 lub lepszy

8GB+ RAM
Wyjście HDMI kompatybilne z HDMI 1.3

 

2x USB 3.0 ports

Windows 7 SP1 lub nowszy

NVIDIA GeForce GTX 970 /Radeon R9 280 lub lepsza

Intel Core i5-4590 lub lepszy

4GB+ of RAM

Wyjście HDMI kompatybilne z HDMI 1.3

1x USB 2.0 port

Cena

400 dolarów

600 dolarów

800 dolarów

Specyfikacja HDK 2

Przedni panel

Płyta główna

Wyświetlacz

Optyka

Mechanika

Moduł zewnętrzny

Łącze na podczerwień zapewnia informacje o pozycji ze śledzeniem użytkownika w 360 stopniach dla najpełniejszego, wielokierunkowego odwzorowania.

Dołączana jest kamera na podczerwień działająca w 100hz

 

Czujniki ze zintegrowanym akcelerometrem żyroskopem I kompasem

 

Zewnętrzy moduł USB 3.0 do podpięcia dodatkowych akcesoriów

 

Dodatkowe 2 wejścia USB 3.0 dla podpięcia dodatkowych rozszerzeń

 

Programowalna dla większej funkcjonalności

Podwójny wyświetlacz o rozdzielczości 2160×1200 działający w 90fps. Zawiera ekran OLED z 441 PPI.

 

Technologia IQE (Image Quality Enchancer) aby zapobiec tzw screen door effect

System podwójnych soczewek, aby obrazy były jak najbardziej ostre

 

Powiększony obszar na oczy dla zachowania największego komfortu użytkowania

 

Szybsze renderowanie obrazów dzięki zastosowanym technologiom

 

Ogniskowanie indywidualne dla każdego oka, przystosowane dla ludzi w okularach

 

*zasięg dioptrii od +4,5 do -2 dla większości użytkowników

Pianka z mikrofibry wykonanej z bambusowego węgla drzewnego dla dodatkowego komfortu

 

Grubsza  warstwa materiału w miejscu przeznaczonym na kości policzkowe i dodatkowa guma na mostku nosa dla podwyższonego komfortu

Dodatkowa łączność USB 3.0

 

Zintegrowane kodeki Surround Sound Audio

 

Łatwiejsze zarządzanie kablami i większa ergonomia

 

Wzmacniacze sygnału

 

 

Źródło: www.osvr.org/hdk2