Netflix zapewne wprowadzi reklamy albo… podniesie ceny abonamentów

Reprezentatywna grupa 1200 amerykańskich użytkowników platformy Netflix odpowiadała na pytania związane z funkcjonowaniem serwisu. Spora ich część dotyczyła kwestii reklam. Okazuje się, że aż 74% respondentów zrezygnowałoby z subskrypcji usługi, gdyby na platformie pojawiły się reklamy. I nikogo nie powinno to specjalnie dziwić.
Smutne jest jednak to, że aż 90% ankietowanych zgodziłoby się płacić serwisowi więcej, gdyby miało to powstrzymać usługodawcę od wprowadzenia na platformę reklam. Dlaczego napisałem „smutne”? Bo taki wynik badania to jasny sygnał dla Netflixa, że może bez obaw podnosić opłaty, strasząc użytkowników perspektywą wprowadzenia reklam. O jakiego rzędu zysku mowa?
Aż 57% biorących udział w ankiecie zgodziłoby się płacić dodatkowe 2 dolary miesięcznie. 22% osób poniosłoby wydatek rzędu 3 dolarów ekstra, żeby tylko na platformie Netflix nie wyświetlały się treści reklamowe. W tym miejscu należy jednak wyraźnie zaznaczyć, że takie podejście klientów może być i zapewne jest unikalne dla rynku amerykańskiego.
Polacy nie mają wciąż dostępu do pełnej zawartości, którą cieszą się odbiorcy usługi za Wielka Wodą. Zapewne bylibyśmy o wiele mniej tolerancyjni dla wzrostu opłat, ale… jakoś pewnie przecierpielibyśmy reklamy. Zgadzacie się z tym stwierdzeniem?
 
 

Źródło:allflicks