Multimedia Polska jednak nie sprzedaż
Od miesięcy po sieci krążył informacje jakoby drugi największy operator sieci kablowej w kraju był na sprzedaż. W gronie potencjalnych nabywców wymieniało się UPC, Netię oraz Vectrę czyli największych konkurentów. Specjaliści wycenili transakcję na około 3 mld złotych pomimo, że wartość rynkowa firmy tylko minimalnie przekraczała 1 mld zł. Prawdopodobnie żadna z zainteresowanych firm nie chciała wyłożyć takich pieniędzy biorąc pod uwagę stan techniczny sieci operatora. Lata zaniedbań i braku inwestycji w jej rozwój widać obecnie bardzo wyraźnie, w wielu miejscowościach Multimedia nadal oferuje jedynie telewizję analogową oraz dostęp do Internetu o maksymalnej prędkości 6 Mbit/s. Oczywiście oficjalna wersja wydarzeń nie potwierdza tych informacji. Według komunikatu spółki akcjonariusze wycofali się z planów sprzedaży udziałów ponieważ firma wciąż ma dobre perspektywy rozwoju, a więc jej wartość ma szansę dalej rosnąć, a oni sami mogą przejmować mniejszych graczy.
Zdecydowanie bardziej prawdopodobnie brzmi nieoficjalna wersja. Potwierdzają to pracownicy firmy, którzy mówią jasno – stan techniczny naszej sieci nie jest nigdzie w pobliżu tego co posiada obecnie UPC czy nawet Vectra. Wygląda więc na to, że jeszcze przez dłuższy czas na rynku kablowym będziemy mieli trzech większych graczy.
Źródło: Parkiet, Telepolis, wł