Kobiety uwielbiają SMS-y – dużo bardziej, niż mężczyźni!

Wiadomości tekstowe, powszechnie znane pod nazwą SMS, w ciągu dwudziestu lat (tyle już bowiem są obecne na rynku) zdążyły na stałe wpisać się w styl naszego życia. Mówiąc wprost – piszemy dużo i chętnie. Kto jednak bardziej potrzebuje tego typu komunikacji? Na ciekawe badania w tej kwestii zdecydował się serwis serwersms.pl. Odpowiedź jest jednak prosta i powszechnie znana – kobiety.

To właśnie Panie bardziej cenią sobie wiadomości typu SMS, częściej z nich korzystają i bardziej potrzebują. Płeć piękna częściej niż mężczyźni przekazuje za ich pomocą emocje, a także chętniej wspomaga przy ich użyciu akcje charytatywne (63% [K] do 45% [M]). Co ciekawe, kobiety dominują także wśród uczestników konkursów, quizów i wszelkiej maści głosowań (radio/telewizja/internet).

Posiadaczki telefonów komórkowych chciałyby również otrzymywać wiadomości tekstowe o promocjach w sklepach i punktach usługowych – taką chęć wyraziła bowiem co trzecia ankietowana. Wśród nich aż 52% chciałoby, aby SMS-y związane były z usługami fryzjerskimi i kosmetycznymi. Dla porównania warto dodać, że taką chęć wyraziło zaś zaledwie… 15% mężczyzn.

Zdecydowanie większą popularnością wśród obu płci cieszy się branża odzieżowa. Jak wynika z raportu, aż 82% kobiet i 50% mężczyzn chciałoby dostawać SMS-y o promocjach i specjalnych ofertach. Kobiety za pośrednictwem wiadomości chciałyby również dowiadywać się o nowych wydarzeniach z branży kulturalnej/rozrywkowej (51%), poznawać ofertę edukacyjną (23%) i atrakcyjne ceny w kawiarniach i restauracjach (40%).

Badania portalu serwersms.pl pokazały również, w jaki sposób obie płcie korzystają ze smartfonów. Jak możemy z nich wywnioskować, Panie najczęściej wysyłają SMS-y i dzwonią (97%) – czyli swój nawet najbardziej zaawansowany sprzęt wykorzystują jak tradycyjnego feature phone’a. Rzadziej więc robią zdjęcia (84%) i surfują za jego pośrednictwem po Sieci (83%).

W ankiecie pojawił się również temat Panów. Jak możemy przeczytać, mężczyźni interesują się promocjami na sprzęt RTV/AGD i chętnie otrzymywaliby na ten temat SMS-y (50%). Zainteresowanie 29% wzbudziły także wycieczki. Panowie inaczej także obchodzą się ze swoimi smartfonami. 92% na pierwszym miejscu stawia bowiem robienie zdjęć, a w drugiej kolejności dopiero wysyła SMS-y (89%). Później w rankingu plasuje się zaś przeglądanie Internetu (87%) i połączenia głosowe (77%). Wnioski? Rozmowy przez telefon to nie jest nasze ulubione zajęcie.

Badanie wyłoniły także, jakiej narodowości kobiety najchętniej wysyłają SMS-y. Otóż w tej dziedzinie najaktywniej udzielają się Rosjanki, Egipcjanki i Turczynki.

Źródło: serwersms.pl