Huawei dostarczył ponad 100 mln urządzeń w 2015 roku
W 2015 roku Huawei odnotował 30 procentowy wzrost zapotrzebowania na smartfony ze średniej i wyższej półki cenowej. Na ten wynik złożyło się kilka czynników:
• Do końca września na rynki zostało wypuszczonych 4 mln smartfonów P8, 7,5 mln modeli P7 oraz 6,5 mln Mate 7.
• Wprowadzenie na rynek smartfona Huawei Mate S, który był sprzedawany w 48 krajach, zarówno w Europie jak i Azji
• Smartfon Huawei Nexus 6P, który powstał we współpracy z Google, przyczynił się do rozwoju marki na rynkach obejmujących Amerykę Północną
• Zaprezentowanie w Chinach, w listopadzie br. smartfona Huawei Mate 8.
W ubiegłym roku Huawei zainwestował 14,2 procent (6,3 mld dolarów) swojego rocznego dochodu właśnie w dział rozwoju i badań, zgłaszając 76 687 patentów, z których aż 18 000 znalazło zastosowanie w urządzeniach firmy Huawei.
Huawei może się poszczycić założeniem 16 laboratoriów badawczych w różnych krajach, między innymi w Chinach, Niemczech, Szwecji, Rosji oraz w Indiach. Każde centrum badawcze ma przydzielony określony zakres działalności. Przykładowo, instytut badawczy Huawei usytuowany w Japonii skupia się na materiałach oraz technologii. W Paryżu, firma Huawei współpracuje z Centrum Estetyki konsultując swoje projekty z czołowymi francuskimi projektantami, aby projektowane urządzenia znajdowały się w czołówce najbardziej nowatorskich i najlepiej zaprojektowanych smartfonów.
2015 przyniósł firmie Huawei znaczącą zmianę strategii rynkowej, co było widoczne za sprawą rozszerzania swojego dotychczasowego portfolio o serię produktów klasy premium. Przełożyło się to bezpośrednio na globalny wzrost zainteresowania marką wśród konsumentów. Aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na swoje produkty, Huawei założył ponad 10 000 centrów i sklepów franczyzowych, a do końca 2016 w Chinach planuje otworzyć kolejne 1000. Poszerzony wachlarz kanałów dystrybucyjnych, zarówno online jak i tradycyjny placówek, pozwalających klientom na oglądanie oraz testowanie urządzeń, pozwolił firmie Huawei na dotarcie do znacznie szerszej grupy odbiorców.
Rok 2015 był dla firmy Huawei rokiem przełomowym, między innymi ze względu na przekroczenie kolejnego rekordu na rynku krajowym oraz utrzymanie pozycji wśród trzech topowych, światowych marek produkujących smartfony. W przyszłym roku Huawei nadal zamierza odgrywać równie znaczącą rolę na globalnym rynku smartfonów.
Źródło: inf. prasowa