Google wchodzi na rynek gier wideo

Ciekawa oferta pracy zamieszczona przez Google zdradziła aktualne plany internetowego giganta. Wszystko wskazuje na to, że firma będzie już wkrótce aktywnie działać na światowym rynku gier. Jak na razie nie znamy oficjalnych szczegółów dotyczących tej sprawy, jednak miłośnicy komputerowych rozgrywek już snują własne przypuszczenia.
Z ogłoszenia opublikowanego przez Google wynika, że internetowy potentat poszukuje osoby na stanowisko product managera. Osoba ta miałby zająć się nowo powstałym działem „Games at Google” i przekształcić go w w konkurencyjną platformę gamingową. Nie są to z resztą pierwsze informacje ze strony firmy dotyczące tej właśnie branży – wcześniej słyszeliśmy bowiem o planach wprowadzenia gier do oferty platformy Google TV.Nie wiadomo jeszcze, jaki typ gier miałby znaleźć się w dziale Games at Google. Doświadczenie pokazuje, że szansę rozwoju mają społecznościowe gry online (jak chociażby Farmville) lub też np gry wideo na życzenie (którymi zajmuje się platforma OnLive).
Najprawdopodobniej na początek Google zainwestuje w nieco mniejsze, ale odnoszące sukces produkcje, jak chociażby Angry Birds. W dalszym etapie mamy jednak szansę doczekać się nawet gier stworzonych, promowanych i dystrybuowanych przez samą firmę. To, czego możemy być pewni to fakt, że Google z pewnością wniesie coś nowego do obecnie dostępnej na rynku oferty dla graczy. Czekamy więc z niecierpliwością.