Go Dance – czyli pierwsza gra taneczna na… iPada!

No ok, wstęp brzmi całkiem entuzjastycznie, ale już teraz uprzedzę, że w tej sprawie jest kilka poważnych „ale”. Zacznijmy jednak od przedstawienia samej gry.
Go Dance jest tytułem opracowanym przez studio Sega, i który już teraz można pobrać za pośrednictwem App Store(1.99 dol.). Na razie gra nie jest wprawdzie dostępna w wersji dla europejskich odbiorców, ale z czasem powinno ulec to zmianie.
Rozgrywka opiera się na wykonywaniu przez gracza określonych figur, wyświetlanych na ekranie tabletu, które zdaniem twórców, najlepiej pasowałyby do danego rytmu. Oczywiście za poprawnie wykonane wygibasy otrzymamy punkty. Zapewne możemy też liczyć na różnego rodzaju rankingi i tryb rywalizacji. Rekomendowane jest przy tym podpięcie tabletu do telewizora, co w przypadku iUrządzeń jest – nazwijmy to – kłopotliwe.
Póki co, wraz z zakupem gry użytkownicy otrzymają dostęp do tylko dwóch piosenek, a mianowicie:

  • Party Rock Anthem – LMFAO
  • Super Bass – Nicki Minaj

Drogą mini-transakcji można będzie także nabyć dwa kolejne utwory:

  • Wild Ones – Flo Rida feat. Sia
  • Levels – Avici

Wybór jest więc, pisząc oględnie, skromny i raczej nie trafia w gusta sporej części graczy, aczkolwiek na ten temat, jak zwykło się mawiać, nie powinno się dyskutować. Sega obiecuje jednak, że z czasem katalog piosenek będzie aktualizowany o kolejne pozycje.
Zapewne spora część z Was zastanawia się teraz, dlaczego wcześniej nie powstały tego typu gry, a co sprytniejsi: w jaki sposób wprowadzono do iPada funkcję wykrywania ruchu?. To drugie pytanie jest o tyle trafniejsze, że Go Dance powstało wyłącznie dzięki nowemu silnikowi Extreme Motion, powstałemu w firmie Extreme Reality. Technologia ta umożliwia na rejestrowanie i interpretowanie ruchu ciała użytkownika, bez konieczności montowania dodatkowych akcesoriów. „Magia” odbywa się za pośrednictwem zwykłej kamerki 2D. Sami sprawdźcie:

A oto inna gra powstająca z myślą o technologii Extreme Motion:

Ciężko powiedzieć, że Go Dance czy Beat Booster to tytuły szczególnie skomplikowane, niemniej należy w końcu pamiętać, że są to dopiero początki tej technologii.
Na koniec wyrażę jedynie swój podziw nad tempem rozwoju rynku urządzeń mobilnych. Niedawno pisałem oeye-trackingu dla tabletów, z myślą o nichpowstaje również Oculus Rift (technologia VR), a teraz dochodzi również wykrywanie ruchu, z którym doskonale współgrać będą zapewne głosowe komendy. Nie pozostaje nam nic innego, jak tylko baczne obserwowanie rozwoju sytuacji.

źródło:appstore