Electronic Arts zamyka serwery TheSims Social i SimCity Social
Electronic Arts tłumaczy, że trudna decyzja o zamknięciu serwerów trzech gier społecznościowych podyktowana jest tym, że z miesiąca na miesiąc nieustannie spada liczba użytkowników i aktywności. „Dla osób, które były świadkami innych niedawnych zamknięć serwerów gier społecznościowych, być może nie jest to zaskoczeniem” – czytamy w oficjalnym oświadczeniu EA.
Wszystkie trzy gry stworzone zostały przez należące do Electronic Arts studio PlayFish. Pet Society zadebiutowało 8-ego sierpnia 2008 roku, The Sims Social 9-ego sierpnia 2011 roku, a SimCity Social 25-ego czerwca 2012 roku. Serwery gier zostaną zamknięte już 14-ego czerwca, co oznacza, że najmłodszy z tytułów nie przetrwał nawet roku.
„Musieliśmy podjąć trudną decyzję o zamknięciu The Sims Social/SimCity Social/Pet Society, aby móc przekierować nasze zasoby do produkcji innych gier, które mamy nadzieję, że polubicie tak samo. Mamy też nadzieję, że dostarczyliśmy Wam wielu godzin zabawy i chcemy Wam podziękować za wszystko, co wnieśliście do społeczności” – czytamy w osobnych oświadczeniach, dotyczących wszystkich trzech gier.
Jak nietrudno się domyślić, fani nie są zadowoleni z decyzji Electronic Arts. Od razu podniosły się głosy sprzeciwu, ale nie wygląda na to, żeby producent miał zamiar zmienić zdanie. Obiecuje natomiast, że osłodzi poszkodowanym graczom przejście z gier studia Play Fish na produkcje stworzone przez PopCap, wśród których znajdują się między innymi Bejeweled Blitz, Solitaire Blitz czy Plants vs. Zombies Adventures.
Ostatnimi czasy nie ma chyba tygodnia, w którym nie słychać o Electronic Arts. Firma znajduje się obecnie w trakcie restrukturyzacji, której celem jest podniesienie wydajności, zwiększenie zysków i naprawa nadszarpniętego ostatnimi czasy wizerunku.
Źródło: Eurogamer