Egzoplanety [INFOGRAFIKA]

Ta niesamowita grafika pokazuje różnorodność ponad 500 egzoplanet, które odkryto w latach 1988 – 2015, czyli od momentu wykrycia pierwszej z nich.
Czym są egzoplanety? Według Wikipedii: planeta znajdująca się w układzie planetarnym, krążąca wokół gwiazdy (lub gwiazd) innej niż Słońce.
Grafika stworzona przez słowackiego grafika i pisarza Martina Vargica, ukazuje około jednej czwartej potwierdzonych odkryć planet poza układem słonecznym. Wszystkie z nich są starannie ułożone według ich temperatury (od lewej do prawej) i gęstości (góra, dół), choć autor wziął także pod uwagę inne czynniki, między innymi ich rozmiar czy wiek.
Na grafice możemy również dostrzec wszystkie znane klasy egzoplanet. Takie jak super-ziemie, gorące jowisze, gorące neptuny, gazowe karły, planety skaliste i oceaniczne.
Co jest najbardziej ekscytujące w egzoplanetach? To, że na którejś z nich być może istnieją jakieś formy życia. Mało tego, wszechświat nadal rośnie a według NASA 92% potencjalnie możliwych do zamieszkania planet jeszcze nie istnieje.