EA reorganizuje swoje oddziały, tworząc EA Worldwide Studios

Electronic Arts – wydawca takich tytułów jak Battlefield 1 czy Titanfall 2, ogłosiło utworzenie EA Worldwide Studios, które ma stanowić organ nadzorujący pracę studiów deweloperskich od EA. Takimi wieściami CEO podzielił się CEO firmy – Andrew Wilson.
Zmiana organizacyjna ma dotyczyć takich studiów jak Maxis czy EA Mobile, którymi dalej będzie opiekować się Samantha Ryan. Niemniej, dodatkowo przejmie ona kontrolę nad BioWare. Od tej pory Ryan będzie odpowiadać przed Patrickiem Soderlundem, który ma być szefem EA Worldwide Studios. Co ciekawe, w poście na stronie EA nie wspomniano o DICE, twórcach Battlefielda.EACEO Electronic Arts poinformował także o przeniesieniu zespołu odpowiedzialnego za silnik Frostbite do Centralnej Grupy Technologicznej (CTO), której przewodzi Ken Moss.
W poście na stronie EA Andrew Wilson wspomina, że wszystkie działania mają związek z „odpowiedzialnością firmy do postawienia gracza na pierwszym miejscu”. EA wspominało o tym pojęciu już kilka razy wcześniej, ale to, czy to przedsiębiorstwo rzeczywiście stawia gracza na pierwszym miejscu, jest wątpliwe. Przypomnijmy, że w ciągu trzech lat elektronicy zamierzają stworzyć system, dzięki któremu na streamach prowadzonych przez graczy będą mogli zarabiać. Pieniądze byłby przekazywane na konto firmy prosto z portfeli widzów, którzy za oglądanie transmisji mają płacić.

Źródło:EA