Disney odnalazł sposób na renderowanie bardziej realistycznych tkanin

Naukowcy pracujący dla Disney Research wykorzystali typ metody wielosiatkowej – agregację wygładzoną, by stworzyć wirtualną tkaninę, która podczas symulacji zachowuje się naturalniej niż w przypadku konwencjonalnych metod. Takie podejście działa efektywniej w przypadku symulacji wymagających sporej liczby detali, tak jak w przypadku ubrań noszonych przez bohatera znajdującego się na pierwszym planie.
„Metody wielosiatkowe, wykorzystywane od dziesięcioleci, są sposobem rozwiązywania sporych problemów, przez początkowe rozwiązanie problemu mniejszego, będącego częścią większego. Proces ten zachodzi rekurencyjnie, przez uczynienie problemu jeszcze i jeszcze mniej skomplikowanym, odnajdując jego jak najprostsze wyjaśnienie. Wtedy cofamy się, wykorzystując rozwiązanie każdego problemu do rozwiązania następnego, bardziej zawiłego.”
Pomysł wykorzystania tej metody do symulacji ruchu tkanin nie jest nowy. Już wcześniej postanowiono z niej skorzystać, jednak te próby nie przynosiły dużego wzrostu wydajności. Jednym z powodów jest wrodzona fizyka tkaniny. Kiedy kawałek materiału rozciąga się, wydłuża się nie tylko w jednym kierunku, ale także zwęża w kierunku prostopadłym. Tę właściwość trudno jest wyrazić za pomocą metod wielosiatkowych.

Jednak, wydaje się, że metoda wygładzonej agregacji (rodzaj metody wielosiatkowej) przyjęta przez zespół naukowy Disneya jest przeznaczona do zniesienia sprzężenia ruchu materiału w obydwu kierunkach. Ta technika pozwala na zwiększenie elastyczności tkaniny. Badacze zauważają, że metoda świetnie sprawuje się, niezależnie od rodzaju siatki i dobrze znosi ograniczenia połączeń.

Źródło: Disney