CES 2016: elektryczny FFZERO1 jest niebywale piękny i nie polubiłby polskich dróg

Koncepcyjny model FFZERO1 został określony przez Nicka Sampsona, byłego pracownika Tesla, a obecnego Faraday Future jako „ekstremalny tablet na kołach”, co ma najwyraźniej doskonale oddawać to, jak bardzo naszpikowany technologiami i możliwościami jest nowozaprezentowany koncepcyjny elektryczny supersamochód, który w przyszłości ma charakteryzować się mocą ok. 1000 KM.

Trudno spodziewać się, aby samochód z tak mocno seryjnie obniżonym zawieszeniem mógł kiedykolwiek wyjechać na drogi. Wiem, wiem: „albo nisko, albo wcale”, ale po prostu nie w tym wypadku. Sam jego główny projektant – Richard Kim potwierdził z resztą, że samochód jest zbiorem różnych myśli koncepcyjnych, którymi śmiało moglibyśmy obdzielić kilka pojazdów. W tym wypadku niewielka wysokość pojazdu wpływałaby bardzo pozytywnie na jego aerodynamikę, właściwości jezdne oraz niski współczynnik oporu powietrza.FFZERO1Wewnątrz FFZERO1 znalazło się miejsce na wyłącznie jeden fotel, umieszczony pod kątem 45-stopni, który ma zapewniać jak najlepsze doznania z jazdy. Samochód miałby automatycznie dopasowywać się do preferencji kierowcy – ot choćby „zapamiętywać to, w jaki sposób ów kierowca siedzi, aby móc ustawić pod niego fotel” (takie coś nazywa się chyba pamięcią siedzeń, a technologia już istnieje, czyż nie?). Ostateczna wersja pojazdu miałaby też mieć możliwość w pełni autonomicznej jazdy, jeśli użytkownik by sobie tego zażyczył. Czy widzicie, że operujemy obecnie na dość wysokim poziomie abstrakcji? Producent obiecuje także obsługę samochodu z poziomu smartfona i obecność wyświetlacza HUD (który również nowością nie jest).FFZERO1Trzeba przyznać, że z zewnątrz samochód prezentuje się świetnie, a wyjątkowo interesująco prezentuje się jego oświetlenie, podkreślające mocno zarysowane linie nadwozia. Ciekawi jesteście specyfikacji technicznej pojazdu? Ta została już wstępnie, ekhm, zaplanowana.FFZERO1FFZERO1 miałby zostać wyposażony w zestaw czterech silników elektrycznych, generujących moc 1000 KM. Przyspieszenie od 0 do 96 km/h wynosiłoby nieco poniżej 3 sekund, a prędkość maksymalna sięgać miałaby ponad 360 km/h. Prognozowanie parametrów jest jednak mocno na wyrost, gdyż, jak wspomnieliśmy wcześniej, układ napędowy nie został jeszcze stworzony.FFZERO1Mówiąc szczerze, nie spodziewałbym się, że FFZERO1 ostatecznie powstanie w zaprezentowanym na targach CES kształcie. Z pewnością posłuży jednak jako inspiracja dla wielu producentów samochodów, którzy w przyszłości będą chcieli tworzyć coraz to bardziej finezyjne modele aut.

Ciekawostka: Faraday Future podczas prac nad swym autem współpracuje ponoć z… chińskim LeTv – producentem smartfonów oraz firmą nazywaną też mianem „chińskiego Netflixa”.

Źródło: techradar