Battlefield 3 – najszybciej rozchodzącą się grą w 29-letniej historii firmy

Mowa tutaj oczywiście o Electronic Arts. W premierowym tygodniu BF3 znalazło ponad 5 milionów nabywców, a cała seria przekroczyła granicę 50 mln sprzedanych kopii na przestrzeni 10 lat. Jednak największy sprawdzian produkcji nastąpi za 7 dni, 8 listopada odbędzie się świata premiera głównego rywala – Call of Duty: Moder Warfare 3 studia Infinity Ward.
Od Tokio do Los Angeles, od Sydney do Londynu, miliony fanów grało przez cały weekend – jesteśmy przytłoczeni globalną reakcją na Battlefield 3.(…) Już teraz jesteśmy świadkami bezprecedensowego czasu zabawy oraz sieciowej aktywności, która jest bardzo satysfakcjonująca. To umacnia pozycję Battlefield jako jednej z wiodących marek – mówi Patrick Soderlund, wiceprezes EA Games Label.
Według serwisu TechCrunch, popularność Battlefield 3 to nie tylko wynik bardzo dobrego produktu, ale także zakrojona na szeroką skalę strategia marketingowa. Gra była reklamowa gdzie tylko się dało, wyprodukowano wiele fantastycznych zwiastunów prezentujących możliwości silnika Frostbite 2. Kolejnym czynnikiem, który zdecydowanie przyczynił się do popularyzacji produkcji były otwarte beta-testy trybu multiplayer.
Średnia ocen Battlefield 3 w bazie metacritic.com wynosi 87/100, a więc mamy do czynienia z bardzo udaną produkcją. Głównym zarzutem pod adresem gry jest doklejony na siłę, liniowy tryb rozgrywki dla jednego gracza, a Wy jak uważacie?

Źródło: EA, TechCrunch, wł