Apple nabył start-up WiFiSlam z technologią mapowania wnętrz
Gigant z Cupertino jest znany z tego, że od czasu do czasu przejmuje mniejsze firmy, aby nadal się rozwijać. Tym razem jego łupem padł start-up o nazwie WIFISlam. W przejęciu głównie chodzi o produkt tej firmy, a mianowicie technologię, która pozwala na mapowanie wnętrza oraz wskazanie położenia użytkownika we wnętrzu budynku z dokładnością do 2,5 m – technologia wykorzystuje do tego sieć Wi-Fi.
Nowe rozwiązanie techniczne zakupione przez Apple ma być wykorzystane w aplikacjach społecznościowych, a także w oprogramowaniu ściśle związanym ze sprzedażą. W przypadku sprzedaży technologia pozwoliłaby na zbadanie zachowania klientów sklepów – otrzymalibyśmy w ten sposób wykaz najczęściej odwiedzanych miejsc w danym sklepie. Samemu klientowi mogłaby pomóc poprzez podanie lokalizacji konkretnego produktu.
Apple przejmie również pracowników WIFISlam. Ciekawą postacią jest Joseph Huang, który pracował wcześniej w grupie Google jako inżynier oprogramowania.
Cel transakcji to przeciwstawienie się konkurencji ze strony Google. Otóż twórca popularnej wyszukiwarki wprowadził do swoich usług technologię polegającą na mapowaniu wnętrz budynków. W takim wypadku Apple nie mógł być gorszy i zakupił WIFISlam. Już wkrótce firma wprowadzi nowe rozwiązanie do swoich map.
Oczywiście istnieje ciemna strona takiej technologii. Jej właściciele będą mieli ogromny zasób danych na temat miejsc, które najczęściej odwiedzamy, a więc jednocześnie będą wiedzieli czym się interesujemy i co lubimy. Taka baza danych dotycząca upodobań i zachowania konsumentów byłaby bezcenna dla szerokiego grona firm.
Źródło: cnet, walstreetjournal, techcrunch