Niesamowite odkrycie w kosmosie! Ta gwiazda nie może umrzeć!

W ostatnich latach, dzięki dostępowi do nowoczesnych rozwiązań oraz technologii, w znaczący sposób poszerzono wiedzę na temat kosmosu – zarówno tego nam bliższego, jak i dalszego. Dokonano wielu ciekawych odkryć, które zaskakują nie tylko statystycznego człowieka, ale i samych naukowców. Jednym z takich odkryć jest gwiazda, która… nie może umrzeć!

RS Ophiuchi to niesamowity obiekt w przestrzeni kosmicznej!

Gwiazda, o której wspomniałem we wstępie, nosi nazwę RS Ophiuchi. Znajduje się w odległości 4566 lat świetlnych od Ziemi. Naukowcy na podstawie badań nadali obiektowi status białego karła. Co ciekawe, znajduje się ona w bardzo nietypowym układzie ze znajdującym się obok czerwonym olbrzymem. Odległość między tymi gwiazdami jest niewielka, zbliżona do tej dzielącej Ziemię i Słońce.

Między wspomnianymi gwiazdami dochodzi do bardzo ciekawego oddziaływania. RS Ophiuchi przyciąga do siebie regularnie gazy z zewnętrznych warstw sąsiadującego z nim czerwonego olbrzyma. Z czasem owych gazów wokół RS Ophiuchi zbiera się taka ilość, że pod wpływem ciśnienia i temperatury dochodzi do potężnej eksplozji termojądrowej. Ów wybuch przyczynia się do wyrzucenia w przestrzeń kosmiczną całego zgromadzonego gazu oraz promieniowania gamma.

Najciekawsze jest jednak to, że wspomniany schemat powtarza się co 15 lat. Przez to RS Ophiuchi jako gwiazda nie może w spokoju zgasnąć i dokonać swojego żywota. To bardzo ciekawe zjawisko, którego analiza może przyczynić się do lepszego zrozumienia różnych procesów zachodzących w kosmosie.

Czytaj też: W końcu! Próbka z Księżyca do otwarcia!

Być może dla niektórych z Was to błahe odkrycie. Takie badania są jednak potrzebne, byśmy mogli zrozumieć otaczający Ziemię Wszechświat. Z czasem będziemy zmuszeni wyruszyć go eksplorować, więc dobrze byłoby, jeśli do tego czasu będziemy o nim wiedzieć jak najwięcej.